Kwaliteitszorgsytemen – Basisboek
€ 27.95
Op duidelijke en heldere wijze wordt u door deze materie heen geleid. Voor inhoudsopgave, zie hieronder!
Uitverkocht
Productbeschrijving
Kwaliteitszorgsystemen – Basisboek
Inhoudsopgave:
1. Elk bedrijf levert een bepaalde kwaliteit ………………………………………….
1.1 Elke klant wenst een bepaalde prijs kwaliteit verhouding ………………….
1.2 Klanten willen zekerheid over de kwaliteit van producten en diensten….
1.3 Kwaliteit van twee kanten benaderd …………………………………………..
1.4 Verschillen in kwaliteitsacties ………………………………………………….
2. Kennismaken met kwaliteitssystemen ………………………………………….
2.1 Meer aandacht voor kwaliteitsbeleid ………………………………………….
2.2 Kennismaken met de kwaliteitsnorm van ISO ………………………………
2.3 De praktijk: Op weg naar certificering ………………………………………..
2.4 Een eerste oriëntatie op ISO-normen ………………………………………….
2.5 De twee fasen van certificering …………………………………………………
2.6 Er worden eisen aan systemen gesteld ………………………………………..
3. Kerntaken van het kwaliteitsmanagement …………………………………….
3.1 Het managen van kwaliteitssystemen …………………………………………
3.2. De coördinatie van het ontwerpen van het kwaliteitshandboek ………..
3.3 De coördinatie van de invoering van een kwaliteitssysteem ………………
3.4 De coördinatie van de beoordeling van het kwaliteitssysteem ……………
3.5 Mogelijke managementfouten bij invoering van een kwaliteitssysteem ..
3.6 Invoering volgens een stappenplan ……………………………………………
4. Het opstellen van kwaliteitseisen/kwaliteitsspecificaties ………………….
4.1 Wat zijn kwaliteitseisen nu precies? …………………………………………..
4.2 Kwaliteitseisen moeten bekend zijn …………………………………………..
4.3 Soorten kwaliteitsspecificaties ………………………………………………….
4.4 De preventieve werking van specificaties …………………………………….
4.5 Drie stadia in de omgang met kwaliteitsspecificaties ………………………
4.6 Basiscriteria voor kwaliteitsspecificaties van diensten …………………….
4.7 Standards of performance ……………………………………………………….
4.8 Acceptabele foutenmarges ………………………………………………………
4.9 Stappenplan voor het specificeren van eisen …………………………………
4.10 Specificatie-instrumenten ……………………………………………………..
4.11 Leer de specificaties zelf op te stellen …………………………………………
5. Meten om te verbeteren …………………………………………………………….
5.1 Het belang en functies van meten/controle ………………………………….
5.2 Het controleren van processen door standaardisering …………………….
5.3 Twee soorten afwijkingen: toevallige en systematische fouten …………..
5.4 Acceptabele foutenpercentages …………………………………………………
5.5 Indirecte zachte meting ………………………………………………………….
5.6 Het meten van persoonsgebonden diensten …………………………………
5.7 Wie meet of registreert? ………………………………………………………….
5.8 Afnemen van enquêtes bij klanten …………………………………………….
5.9 Procedures voor klachtenbehandeling ………………………………………..
5.10 Het registreren van afwijkingen en fouten ………………………………….
5.11 Kwaliteitsmetingen vormen de basis voor verbeteringsacties ……………
6. Van beheersen naar verbeteringsacties …………………………………………
6.1 Beheersen zegt weinig van het niveau van de kwaliteit …………………….
6.2 De verbeteringsgerichte nieuwe ISO norm 9000-2000 ……………………
6.3 Interne en externe kwaliteitsverbetering ………………………………………
6.4 Verbeteren door het oplossen van kwaliteitsproblemen ……………………
6.5 Het problem solving-fasenplan …………………………………………………
6.6 Veranderingen invoeren vergt tact en discipline …………………………….
Al onze tarieven zijn excl. 6% BTW en verzend- en handlingkosten.
Extra informatie
Gewicht | 0.7 kg |
---|
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.