Basis Communicatie
€ 28.00
Doelgroep
De trainingsactiviteiten richten zich op medewerkers die bewust om dienen te gaan met het communicatieproces.
Al onze boeken zijn ecl. 6% BTW en verzendkosten.
Basis Communicatie
Goede communicatie en informatie zijn van vitaal belang voor elke organisatie. Zo is berekend dat bij meer dan 80% van de fouten in een bedrijf een slechte communicatie de oorzaak is. ‘Had dat dan verteld’, ‘Oh bedoel je dat’ of ‘Ik heb nog zo gezegd’ zijn voor een ieder herkenbare uitspraken. Bij communicatie denken de meeste mensen aan praten en luisteren, en maar weinig mensen staan stil bij de communicatiewaarde van briefjes, instructies etiketten, spreken, luisteren en lichaamstaal.
Iedereen weet dat luisteren een essentiële vaardigheid is. Toch blijkt in de praktijk dat aandachtig luisteren nog wel eens moeilijk is, vooral als men er met de gedachten niet bij is. Luisteren en horen zijn begrippen die men vaak met elkaar verwart. Actief luisteren is meer dan het waarnemen van geluiden, als men luistert, doet men dit met de bedoeling om iets te vernemen en hierop in te gaan.
Belangrijke vaardigheden, die nodig zijn om een constructief gesprek te voeren, zijn onder andere: ‘kunnen luisteren’; ‘problemen signaleren en analyseren’ en ‘kritiek durven geven, maar ook durven ontvangen’.
Extra informatie
Gewicht | 0.7 kg |
---|
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.